Kennismaken met de Merk Academie
Wie we zijn
Misschien moeten we eerst beginnen met wat we zijn. Nou, allereerst gepassioneerde merkenbouwers, die enorm gedreven zijn om medewerkers, klanten en bedrijven aan elkaar te verbinden, door trainingen aan te bieden die dit tot stand brengen. Binnen de Merk Academie werken alleen senior trainers die jarenlange ervaring hebben in deze expertise.
Onze aanpak is gebaseerd op de fundamenten die experts als Giep Franzen, Al Ries en Jack Trout, waar later Simon Cinek een toepasbaar model van heeft gemaakt.
Wij zijn ook het zusterbedrijf van DailyBrand, super goede merkenmarketeers. Goede buren mag je wel zeggen. Daarmee durven wij te stellen het enige trainingsbureau te zijn in Nederland die de essenties van organization branding kennen en toepassen in trainingen .
Waarom kiezen voor bedrijfsmerk trainingen?
Met standaard trainingen lukt het simpelweg niet om de authenticiteit van jouw bedrijfsmerk over te brengen in management – en sales performances. De meeste bureaus komen niet verder dan een standaard aanpak. Dat kunnen wij met de hand op ons hart stellen want alle trainers bij de Merk Academie zijn ooit bij standaard trainingsbureaus begonnen. Daar leerden we dat we met die aanpak klanten eigenlijk niet hielpen.
Branding gaat over wie jij in essentie bent, als bedrijf. Die vingerafdruk dient volledig terug te komen in alles dat je doet, zegt en gedraagt. Dus ook in een training. Bovendien dient deze maximaal aan te sluiten op de breinwerking van medewerkers en klanten. Deze expertise brengen wij in onze trainingen in. Jij, als uniek bedrijf, komt alleen verder met een passend uniek programma.
Wie ga je treffen?
Pim Ruigrok
30 jaar ervaring management- en sales trainer
16 jaar ervaring merkenbouwen
Eenmaal het licht gezien van positioneren en branding, is er geen weg terug meer. Dat gold ook voor Pim toen hij in 2000 met Arend-Jan Top de eerste keer samen een opdrachtgever begeleidde. Voeg daar zijn grote interesse voor neuromarketing aan toe, en je begrijpt dat zijn rol van projectbegeleider in de Merk Academie een hele logische is. Sales, ondernemen, veranderen, beter worden, motiveren… het zijn allemaal woorden die bij Pim passen.
Arend-Jan Top
31 jaar ervaring merkenbouwen
Als er iemand is die echt doorziet wat positioneren is, dan is het Arend-Jan. Een begenadigd spreker en een bak aan ervaringen waar prachtige verhalen en voorbeelden uit gehaald worden. Binnen zijn overtuigingen waar een merk aan dient te voldoen, is weinig ruimte om te marchanderen. En daarmee heb jij er een perfecte leermeester aan. Arend-Jan is eigenaar van onder meer DailyBrand, een positioneringsbureau.
Renze Zwerver
25 jaar ervaring management- en sales trainer
8 jaar ervaring merkenbouwen
Het uitrollen van een merk vraagt om een partner waar je blind op kan vertrouwen en dat deze er is als je hem nodig hebt… Renze is zo iemand. Hij spart, traint en coacht jou om je te leren hoe jij de medewerkers binnen jouw organisatie kan leren dat gedrag toe te gaan passen dat exact bij het nieuwe merk past. En bij de klantperceptie. Hij maakt het merk zichtbaar in medewerkers, hierna medemerkers genoemd.
Waarom je voor de Merk Academie kiest
Die hulp moet er wel speciaal voor jou zijn, begrijpelijk voor iedereen in jouw bedrijf, lekker praktisch én met direct zichtbaar effect.
Wij vragen trouwens wel wat van jou terug: commitment! Als we ervoor gaan, dan gaan we er met elkaar ook echt voor!
Voordelen van de Merk Academie
Succes in
eigen hand
