Kennismaken met de Merk Academie
Wie we zijn
Misschien moeten we eerst beginnen met wat we zijn. Nou, allereerst enorm gepassioneerde merkliefhebbers, die het gaaf vinden om mensen, klanten en bedrijven aan elkaar te verbinden door het creëren van relevante toegevoegde waarde. Een mond vol, het is wel de essentie.
Daarnaast geloven we erin dat mensen in bedrijven zoveel mogelijk zelf zouden moeten kunnen. Dan is het eigen en zal het succes veel sneller bereikt worden, zo leert de ervaring.
Wat we doen
Wij helpen bedrijven onderscheidend te worden én om daar commercieel succesvol mee te zijn.
Je kan daarvoor bij de Merk Academie terecht voor twee zaken:
• Leren hoe je jouw bedrijf of organisatie onderscheidend maakt via een (her) positionering
• En leren hoe je deze (her)positionering extern en/of intern uitrolt naar een branding campagne en gedrag van medewerkers, zodat het koopgedrag van klanten hiermee positief beïnvloed wordt.
Voorbeeld projecten bekijken?
Wil je enkele voorbeelden bekijken van eerdere projecten? Hoe andere merken en organisaties zich wisten te onderscheiden door middel van een heldere positionering? Klik dan op de onderstaande link en laat je inspireren!
Je leert alles over hoe het onderzoek hiervoor te doen, hoe je dit vertaalt naar onderscheidend vermogen, vervolgens hoe dit om te zetten naar studiowerk en als laatste hoe je dit intern en extern uitrolt.
Alles wat we doen is maatwerk. De samenwerking met jou is exclusief.
Wie ga je treffen?
Pim Ruigrok
55 jaar – ondernemer – merkgedrag expert
Eenmaal het licht gezien van positioneren en branding, is er geen weg terug meer. Dat gold ook voor Pim toen hij in 2000 met Arend-Jan Top de eerste keer samen een opdrachtgever begeleidde. Voeg daar zijn grote interesse voor neuromarketing aan toe, en je begrijpt dat zijn rol van projectbegeleider in de Merk Academie een hele logische is. Sales, ondernemen, veranderen, beter worden, motiveren… het zijn allemaal woorden die bij Pim passen.
Arend-Jan Top
56 jaar – ondernemer – master positioneerder
Als er iemand is die echt doorziet wat positioneren is, dan is het Arend-Jan. Een begenadigd spreker en een bak aan ervaringen waar prachtige verhalen en voorbeelden uit gehaald worden. Binnen zijn overtuigingen waar een merk aan dient te voldoen, is weinig ruimte om te marchanderen. En daarmee heb jij er een perfecte leermeester aan. Arend-Jan is eigenaar van onder meer DailyBrand, een positioneringsbureau.
Thomas Vencken
56 jaar – ondernemer – merkgedragtrainer en coach
Het uitrollen van een merk vraagt om een partner waar je blind op kan vertrouwen en dat deze er is als je hem nodig hebt… Thomas is zo iemand. Hij spart, traint en coacht jou om je te leren hoe jij de medewerkers binnen jouw organisatie kan leren dat gedrag toe te gaan passen dat exact bij het nieuwe merk past. En bij de klantperceptie. Hij maakt het merk zichtbaar in medewerkers, hierna medemerkers genoemd.
Waarom je voor de Merk Academie kiest
Die hulp moet er wel speciaal voor jou zijn, begrijpelijk voor iedereen in jouw bedrijf, lekker praktisch én met direct zichtbaar effect.
Wij vragen trouwens wel wat van jou terug: commitment! Als we ervoor gaan, dan gaan we er met elkaar ook echt voor!
Voordelen van de Merk Academie
Succes in
eigen hand
Krijg meer
inzicht
Bespaar
kosten
Programma’s zijn na elkaar
of afzonderlijk te volgen
Interactief en praktijkgericht:
direct aan de slag
Voorafgesproken tijdlijn
gegarandeerd
Eigen reclamestudio met ervaren
art director, ontwerpers,
positioneerders, trainers
en coaches als leermeesters
Elke opdrachtgever krijgt
exclusieve aandacht en leert
direct bouwen
Begeleiding op
eigen locatie
Is jouw organisatie
een écht merk?
Merk Academie programma’s
PROGRAMMA 1
Bouw je eigen merk
Methode: positioneren
Je hebt de ambitie om van jouw bedrijf een (bedrijfs)merk te gaan maken. Nu kan je kiezen: laat ik dit doen door anderen of doe ik het zelf?!
Waarschijnlijk heb je al het nodige gelezen over branding, neuromarketing en merkgoeroes zoals Sinek en Cialdini. Je begrijpt het, en dat is voldoende om op basis hiervan de merkstrategie van jouw bedrijf voor de komende jaren te gaan ontwerpen! Daar is natuurlijk wel hulp bij nodig!
Het lijkt ons inspirerend om jou te leren hoe je dat doet en mee te kijken hoe jij het pad betreedt dat zelfs organisaties als Apple en RedBull hebben doorlopen.
Het bouwen van een merk betekent dat jij de verbinding aan wilt gaan met klanten op basis van wie je bent/waar je voor staat, in plaats van wat je doet. Bovendien wil je hiermee ook opvallen in het brein van je klant. Jij gaat leren hoe je die werelden aan elkaar te verbinden.
Het is echt een ‘‘mouwen-opstropen programma’’. Je leert eerst hoe je een bepaalde stap kan nemen, om dat daarna direct in de praktijk toe te passen en/ of uit te voeren. Het programma is volledig maatwerk. Jij – en mogelijk een aantal collega’s – nemen exclusief deel aan het programma dat bestaat uit de volgende stappen:
- Onderzoek
- Analyse
- Formuleren oplossingsrichting
- Vertaling naar vormentaal
- Positionerings- en merkboek ontwikkelen
Ook al is de essentie van de Merk Academie dat jijzelf leert en uitvoert, je hebt altijd de mogelijkheid om een stap, of onderdelen daarvan, door ons te laten uitvoeren.
Voor wie?
Je hoeft geen marketingspecialist te zijn om met ons te werken, ook al is het wel handig als je wel wat marketingkennis bezit. Passie en commitment zijn belangrijker. We werken bij voorkeur met werkgroepenvan betrokken teamleden uit één en dezelfde organisatie.
Tijdsduur:
De doorlooptijd varieert van minimaal 4 maanden tot maximaal 7 maanden.
PROGRAMMA 2
Rol je eigen merk uit
Methode: van branding tot merkgedrag
Jouw (bedrijfs)merk staat klaar! Dat heb je zelf met ons ontwikkeld of via een andere route, dat maakt niet uit. Nu is het zaak om dit intern en extern uit te gaan rollen, zodat (nieuwe) klanten echt gaan ervaren dat jullie een (nieuw) merk zijn, en daardoor de samenwerking met jullie gaan intensiveren.
Ook dit gaan we jou leren. Je gaat doorzien hoe je een route kan ontwerpen voor externe uitrol plus de interne uitrol naar collega’s, hoe je collega’s voor je kan winnen en met hen de merkcultuur gaat vormen, ontwikkel je de (merk) tools die iedereen nodig heeft in zijn werk en… ga je leren hoe je ieder van hen kan trainen en coachen op jullie eigen, unieke merkgedrag.
Het programma bestaat uit de volgende stappen:
- Externe uitrol en branding campagne
- Interne uitrol en cultuur bouwen
- Trainen en coachen van medewerkers tot medemerkers
- Tools ontwikkelen
Voor wie?
Je hoeft geen marketingspecialist te zijn om met ons te werken, ook al is het wel handig als je wel wat kennis bezit. Passie en commitment zijn belangrijker. We werken bij voorkeur met werkgroepen die een dwarsdoorsnede van de
organisatie zijn.
Tijdsduur:
We hebben een speciaal programma’s ontwikkeld met – naar keuze – een looptijd van 6, 9 , 12 of 18 maanden. Ook in dit programma ga jij zelf aan de slag; wij leren je gefaseerd hoe dat te doen en staan bij elke stap in de praktijk naast je.
Bij elke stap in de samenwerking kan je zelf kiezen of je deze stap zelf zet of het liever ons ziet doen. Of samen.
Welke stappen ga jij doorlopen? Klik door en lees door!