Het Brabantse familiebedrijf Hanenberg exploitaties kent een rijke geschiedenis. De oorsprong ligt bij een pittoresk kroegje in Geffen, waar de familie Van den Hanenberg rond 1900 de dorpsbewoners van een borrel voorziet. Twintig jaar later komt daar de verkoop van benzine bij. Een eeuw na het pilsje en de blikken brandstof is Hanex Tankstations & Carwashes uitgegroeid tot een onderneming met ruim 120 medewerkers, die in de elf tankstations en vier speciaal gebouwde wasstraten (carwashes) werken, te vinden door heel Noord-Brabant. Samen zetten zij zich in voor het creëren van ‘de leukste tussenstop’.
Even langs het tankstation of de carwash: het is voor veel mensen een noodzakelijk bezoek. Hanex geeft hier echter een verrassende invulling aan. Wie een van de locaties bezoekt, komt langs bij ‘de leukste tussenstop’. En is geen klant maar gast. Een gast die de Hanex-medewerkers blij willen maken.
Positionering
Het blij-concept is de basis van de positionering van Hanex. De nadruk ligt dagelijks op het vormgeven van ‘de leukste tussenstop’ en de enthousiaste Hanex medewerkers die dit mogelijk maken. De leukste tussenstop is de rode draad van het concept geworden.