Van lakverwerkingsproducten naar Proud Craftsmen!

Tander is door non-paint productspecialist EMM International ontwikkeld als alternatief voor de eigen marktleider Colad. Beide labels bieden lakverwerkingsproducten aan voor de (maak)industrie, autoschadebedrijven en de maritieme sector. EMM International geeft deze merken in meer dan 125 landen uit en is een innovator op het gebied van het succesvol verwerken van lak. Tander is een unieke case omdat het een beoogd label is dat rechtstreeks (via online tools) aan de eindgebruiker kan worden aangeboden. Die kan zich via het label profileren omdat het de trotse vakman een podium geeft. Met de producten van Tander zijn ‘proud craftsmen in control’.

Positionering

Met de positionering van de moderne, trotse en stoere vakman wordt ingezet op het creatieve en persoonlijke verhaal. ‘Making creativity real’ is dan ook de pay-off van de champagnethematiek van Tander. Het maakt het label onderscheidend en geloofwaardig, ondanks dat non-paint over het algemeen wordt gezien als een bijproduct, met een beperkte betrokkenheid van de eindgebruiker tot gevolg. Op deze manier is Tander echt een merk geworden dat klanten direct aanspreekt en dus raakt.